Send en klage

Hvis du vil klage, opfordrer vi dig til at bruge vores klageskema. Vedhæft den afgørelse, du klager over, og/eller andre vigtige bilag.

Du kan også sende din klage i et brev eller i en mail. Hvis du vil sende os en mail, anbefaler vi, at du bruger den digitale postkasse (Digital Post), som du bl.a. kan få adgang til på Borger.dk.

I de fleste tilfælde svarer vi på klagen via Digital Post.

Hvis du opgiver dit cpr-nummer, kan vi lettere og mere sikkert identificere dig.

Vi beder desuden om, at du oplyser

  • dit fulde navn
  • postadresse

Filformater

Vi kan modtage filer i almindelige formater som pdf, doc, docx, jpg, xps og png. Undgå venligst at sende filer i et format, hvor særlige programmer er nødvendige for at åbne filerne. Det kan forsinke behandlingen af klagen, og man kan blive bedt om at sende materialet igen.

Dokumenter skal sendes vedhæftet vores klageskema eller en mail eller via Digital Post. Vi åbner ikke dokumenter, som er sendt via link til en cloudbaseret løsning.

Klage på vegne af en anden

Klageskema